ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار.

ایجاد یک حساب کاربری

پر کردن فیلدهایی که با ستاره (*) نشانه گذاری شده ضروری است.
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تکرار رمز عبور *
ایمیل *
تکرار ایمیل *

مديريت فرهنگي –امور همايش ها و جشنواره ها

دوره کارشناسی حرفه ای مدیریت فرهنگی امور همایش ها و جشنواره ها

مقدمه

فرهنگ بر نهاد ،سیرت و شخصیت ملتها تاثیر می گذاردوچنانچه فرهنگی واسطه میان تفکر وتمدن گرددبه تمدن نشاط ،قوت ونظم می بخشد چرا که حضور تفکر قدرت را در پی خود می آورد .

باروری فرهنگی جامعه مستلزم تبادل و ارتباط و گوناگونی فرهنگها ،تبادل وتضارب اندیشه ها ،مشارکت در فعالیت های فرهنگی و خلاقیت فرهنگی ورشد وتوسعه دانش است .به منظور دستیابی به این اهداف برنامه ریزی فعالیت های فرهنگی باید در زمینه فرهنگی (موزه ها ،باستانشناسی ،صنایع دستی ....)غنای هنری(موسیقی ،شعر ،نقاشی و....)تنوع رسانه ای(کتاب، رادیو ،tv Tمطبوعات و ....)گسترش نهاد های آموزشی رسمی وغیر رسمی و....با توجه به شرایط جامعه کنونی ونیازهای مردم به صورت جذاب ،متنوع انجام پذیرد .

تعريف و هدف

دوره کارشناسی حرفه ای مدیریت امور فرهنگی با گرایش امور همایش ها و جشنواره هادر قالب آموزش های علمی کاربردی به برنامه ریزی آموزشی اطلاق می گردد که دانشجویان با کسب مجموعه ای از دانش ومهارت وکاربرد آن در حوزه های فرهنگی بتوانند وظایف خود در مشاغل قابل احراز را به نحو شایسته ای انجام دهند .

اهميت و ضرورت

بررسی هاو ارزیابی های انجام شده در محدوده منابع انسانی بخش فرهنگی ،اهمیت آموزش متخصصانی چون مدیران ،برنامه ریزان و کارشناسان نهادهای فرهنگی جهت احراز اینگونه مشاغل را نمایان ساخته است ،لذااجرای دوره های کارشناسی حرفه ای مدیریت امور فرهنگی - امور همایشها وجشنواره هابه منظور تامین نیروی انسانی کارآمد ورسیدن به وضعیت امری ضروری است .

امروز در همایشها ونمایشگاه هاافراد در پی یافتن موفقیت های استثنایی یا کسب اطلاعات در مورد مسئله و موضوعاتی خاص هستند که دستیابی به این اهداف در مکان مناسبی همچون همایش ها و نمایشگاه امکان پذیر است .لذامی توان ادعا نمود که این مکانها نقش کانال ارتباطی ورسانه ای به خود گرفته است .

برگزاری همایش بستر راحتی برای ایجاد ارتباط و فرصت خوبی برای تلاقی افکار است طرح مسائل مشترک و دریافت راهکار های مشترک از اهداف بر گزاری همایش هاست .نمایشگاه نیز محل تلاقی بازدید کنندگان کالا ها و خدمات ونقطه بر خورد وعرضه تقاضا است .در نمایشگاه عرضه کنندگان ،کالا واقلام مورد نظر خود رابه معرض نمایش می گذارندویانوآوری،خلاقبت وابتکارات خود را عرضه می دارند .قیمت کالا های خود را بیان می کنند ،ویژگی های اساسی و جنبه های قابل ذکر متاع یا کالای خود را به منصه ظهور می گذارندو بازدید کنندگان نیز بر اساس ذوق و سلیقه ،تمایلات وامکانات خود از نمایشگاه استقبال می نمایند .بدین ترتیب این دو گروه،مناسب ترین شرایط را برای انجام دادوستد وبرقراری ارتباط آینده در برابر خود مهیا می بیند .نمایشگاه ،هزینه جستجو برای یافتن کالا یا دسترسی به اطلاعات را کاهش می دهد .در یک نمایشگاه مهمترین عاملی که به پیشرفت می انجامد ،رقابت است .نقش اطلاع رسانی یک نمایشگاهدر جوامع امروزین ،از نهایت اهمیت برخوردار است .

نقش و توانايي ها

-          تجزیه وتحلیل رخدادها و ارائه راه حل بهینه

-          برنامه ریزی انجام کار وهدایت کار گروهی

-          مدیریت وآموزش افرا تحت سرپرستی و انتقال اطلاعات فنی

-          بهبود ومستندسازی فرایندهای انجام کار وارائه گزارش نتایج فعالیت ها

-          کارآفرینی ،خلق وراه اندازی عرصه های جدید کسب وکار

-          برقراری ارتباط موثر در محیط کار

-          برنامه ریزی به منظور رعایت الزامات بهداشت،ایمنی ومحیط زیست(HSE)

-          برنامه ریزی به منظور رعایت اخلاق حرفه ای

-          تصمیم سازی وتصمیم گیری بخردانه

-          تفکر نقادانه واقتضایی

-          خلاقیت ونوآوری

قابلیت ها وتوانمندی های حرفه ای فارغ التحصیلان

-          بتواند سازمان های فرهنگی را مدیریت کند.

-          بتواند قوانین ومقررات در حوزه فرهنگ را بداند .

-          بتواند مجری مصوبات شورای هماهنگی تبلیغات دولت باشد .

-          بتواند عملکرد دولت را معرفی کند .

-          بتواند با توجه به سیاست گذاری دولت در راستای توسعه فرهنگی فعالیت کند .

-          بتوانداز فناوری های نوین ارتباطی واطلاعاتی در توسعه فرهنگ استفاده نماید .

-          بتواند پیشنهادطرح های فرهنگی جهت همکاری مردم ودولت بدهد .

-          بتواند آثار رسانه ای را نقد وتحلیل نماید .

-          بتواند تبلیغات کالاهای فرهنگی کند .

-          بتواند امکان عرضه دستاوردهای منری هنرمندان را فراهم سازد .

-          بتواند تاثیر متقابل هنرو فرهنگ رابشناسد .

-          بتواند آداب وتشریفات برگزاری مراسم را به کار برد .

-          بتواند نمایشگاه ،همایش و جشنوار ها را اجرا نماید .

-          بتواند نمایشگاه ،همایش و جشنواره را مدیریت نماید .

مشاغل قابل احراز

-          مدیر فرهنگی

-          کارشناسی توسعه امور فرهنگی

-          مدیر پژوهش های فرهنگی

-          کارشناس بازاریاب فرهنگی

-          کارشناس برنامه ریزی فرهنگی

-          کارشناس امور همایش ها و جشنواره ها

خبرنامه مرکز

ایمیل خود را در این قسمت ثبت نمایید:

تماس با ما

خیابان انقلاب اسلامی-ابتدای وصال شیرازی-نبش کوچه نایبی-پلاک25

تلفن: 66491209-66491215